خدمات مارکتینگ و بازاریابی

نیاز به مارکتینگ یا بازاریابی در عرصه جدید بازارهای رقابتی بسیار پر رنگ تر از گذشته خود نمایی می کند . قدم بعدی پس از تولید محصولی با کیفیت چگونگی عرضه آن می باشد ، به هر میزان محصول با کیفیت و براساس نیاز مشتریان طراحی شده باشد ، عرضه و معرفی آن به جامعه هدف مهمترین خواهد بود.

مشاوره رایگان مارکتینگ
مارکتینگ چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ به فعالیت هایی گفته می شود که شرکتی برای ارتقاء خرید یا فروش یک محصول یا خدمات انجام می دهد.

بازاریابی شامل تبلیغات ، فروش و تحویل محصولات به مصرف کنندگان و یا مشاغل دیگر است.

برخی بازاریابی توسط نمایندگان به نمایدگی از یک شرکت انجام می شود.

متخصصان که در بخش های بازاریابی و ارتقاء یک شرکت کار می کنند به دنبال جلب توجه مخاطبان بالقوه و کلیدی از طریق تبلیغات هستند.

تبلیغات برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است شامل سلبریتی های مشهور ، عبارات جذاب یا شعارها هدیای خاطره انگیز یا طرح های گرافیکی و تیزر و بصورت کلی در معرض توجه رسانه ها باشند.

نکات کلیدی
  • بازاریابی به کلیه فعالیت هایی که یک شرکت برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان انجام می دهد.
  • معمولا در بازاریابی از متد “Marketing Mix” بازریابی ترکیبی استفاده می شود که چهر کلمه محصول ، قیمت ، مکان و ترویج یا ۴Ps معروف است. Product, Price, Place, Promotion
  • در اصل ، بازاریابی تلاش می کند تا از یک محصول یا خدمات استفاده کند ، مشتریان ایده آل خود را شناسایی و توجه مشتری را به محصول یا خدمات موجود جلب می نماید.
محصول یا Product

محصول به مورد یا مواردی گفته می شود که کسب و کاری قصد دارد به مشتریان ارائه دهد.

این محصول باید به دنبال رفع کمبود یا عدم موجودت یک محصول در بازار باشد یا تقاضای مصرف کننده را برای حجم بیشتری از کالای موجود در بازار را برآورده سازد.

قبل از اینکه بتوانید یک کمپین مناسب را برنامه ریزی نمایید ، بازاریابان باید درک کنند ، کالایی که به فروش می رسد ، چگونه از رقبای خود متمایز می شود.

آیا این محصول می تواند با یک محصول ثانویه جفت شود و آیا محصولات جایگزینی در بازار وجود دارد یا خیر.

قیمت یا Price

قیمت به میزان فروش محصول شرکت بتگی دارد. شرکت ها هنگام تعیین قیمت باید بهای تمام شده ، هزینه بازاریابی و هزینه های توزیع را در نظر بگیرند.

شرکت ها همچنین باید قیمت محصولات رقیب در بازار را در نظر بگیرند و اینکه آیا قیمت پیشنهادی برای نشان دادن یک جایگزین مناسب برای مصرف کنندگان کافی است یا خیر.

مکان یا Place

مکان به توزیع محصول اشاره دارد. شما باید محصول را در مکانی قرار توزیع کنید که در دسترس خریداران بالقوه باشد. این باعث درک عمیق شما از بازار هدف همراه خواهد بود.
سوالاتی وجود دارد که باید در تهیه استراتژی توزیع خود به آنها پاسخ دهید:

مشتری های شما به دنبال خدمات یا کالای شما هستند؟

  • مشتری های بالقوه به چه فروشگاه هایی می روند؟
  • چگونه به کانال های توزیع مختلف دسترسی دارید؟
  • استراتژی توزیع شما با رقبای شما چگونه است؟آیا به به نیروی فروش قوی نیاز دارید؟
  • آیا نیاز به حضور در نمایشگاه های تجاری دارید؟
  • آیا نیاز به فروش در یک فروشگاه آنلاین دارید؟

درک بازاریابی

بازاریابی به سلسله اقداماتی گفته می شود که یک شرکت برای جلب مشتری و حفظ روابط با آنها انجام می دهد. ازتباط با مشتری های بالقوه یا گذشته نیز بخشی از اموری است و ممکن است شامل نوشتن ایمیل و یا پیام کوتاه تشکر بابت خرید از مشتریان گذشته ، رفتن به کافه برای نوشیدن چای و قهوه همراه با مشتریان آینده و ملاقات با آنها باشد. در ابتدایی ترین سطح ، بازاریابی به دنبال مطابقت محصولات و خدمات یم شرکت با مشتریان است که در نهایت سودآوری را تضمین می کند.
ترویج یا Promotion

ترویج ، چهارمین مرحله از کمپین ارتباطی بازاریابی یکپارچه است. ترویج شامل فعالیت های مختلفی از قبیل تبلیغات ، فروش ، تبلیغات در فروش ، روابط عمومی ، بازاریابی مستقیم ، حمایت مالی و بازاریابی چریکی است.

ترویج بسته به اینکه در کدام مرحله از چرخه عمر محصول قرار داشته باشد ، متغییر است. بازاریابان می دانند که مصرف کنندگان قیمت و توزیع محصول را با کیفیت آن مرتبط می دانند و این موضوع را هنگام تدوین استراتژی کلی بازاریابی در نظر می گیرند.

با ما در تماس باشید