تسلا در شبکه های اجتماعی: قدرت نفوذ ایلان ماسک

تسلا در شبکه های اجتماعی: قدرت نفوذ ایلان ماسک

خواندن این مطلب حدود 7 دقیقه از شما وقت خواهد گرفت.
Rate this post
تسلا اولین برند است که با گفتگو درباره اتومبیل های برقی به ذهن خطور می کند. در واقع ، برای کسانی که علاقه زیادی به اتومبیل ندارند ، این تنها برندی است که به ذهن خطور می کند. البته ، موارد دیگری نیز وجود دارد ، اما اجازه دهید در مورد آنها صحبت نکنیم . در عوض بیایید در مورد بازاریابی صحبت کنیم.

وقتی به بازاریابی در پیرامون اتومبیل فکر می کنید چه چیزی را به یاد می آورید؟ احتمالاً تبلیغات گران قیمت. وسیله نقلیه زیبایی که به راحتی از جنگل ها و دریاها عبور می کند. فکر می کنید این زیبایی زندگی است. شما آن را می خواهید.

گاهی اوقات ، تبلیغات تجاری خودرو خلاقانه می شوند. آنها خنده دار و باهوش هستند و اغلب در جشنواره ها جایزه می دهند.
در بهترین زمان ها ، تبلیغات تجاری اتومبیل ها نیز وارد نبردهای جذاب تجاری می شوند.
اما تسلا در این میان نیست. بودجه تسلا برای بازاریابی قابل توجه است. شما هرگز آن را از طریق تلویزیون یا بیلبورد تماشا نخواهید کرد. سطح دیوانه وار شناخته شدن تسلا از طریق رسانه های اجتماعی به دست می آید. شرایط فعلی آن:
همانطور که مشاهده می کنید ، در حال حاضر تعداد منش های کلی و همچنین منش های مثبت، همراه با قیمت سهام تسلا در حال رشد است.

چگونه تسلا بدون هیچ گونه تبلیغی اینقدر محبوب است؟

ارزش های تسلا با ارزش های مدرن رایج همسو است.

شخصیت ایلان ماسک و استفاده فعال وی از شبکه های اجتماعی سطح بالایی از شناخت تسلا ، حضور مداوم در رسانه های سنتی و وضعیت نمادین تسلا را تضمین می کند. اتومبیل ها همیشه نمادین بوده اند: آنها وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، ارزش ها و سرگرمی های مالک را نشان می دهند. اگر با تسلا رانندگی می کنید ، چیزی بیش از سطح درآمد و نیاز به سرعت را نشان می دهید (همانطور که معمولاً در مورد سایر اتومبیل های گران قیمت مشاهده می شود). شما چشم انداز خود از آینده ، عشق به نوآوری ، مراقبت از محیط زیست را نشان می دهید … مخاطب آنها چه کسانی هستند؟

درست است ، نسل هزاره سوم و نسل Z است.

بازاریابی خودرو برای این نسل بسیار متفاوت و سخت است. همانطور که می دانیم هزاره ها از خرید اتومبیل اجتناب می کنند ، زیرا به نظر می رسد هر خرید گران قیمت و طولانی مدت برای نسلی که فقیرتر از والدین خود هستند اما دارای سرویس های خودروی اشتراکی و Uber هستند ارزش ندارد و نسل Z هنوز بطور کامل در بازار خودرو حضور ندارد.

اما اگر کسی بتواند بر این مسئله غلبه کند ، این تسلا است با ارزش هایش و ایلان ماسک به عنوان مدیر واقعی ، معتبر و همچنین اینفلوئنسر خود .

ایلان ماسک اولین و تنها مدیر اینفلوئنسر است.

در حالی که اکثر برندها باید با اینفلوئنسر همکاری کنند ، اما برای تسلا این کار غیر ضروری است – ایلان ماسک خود یکی ازاینفلوئنسر کاربران شبکه های اجتماعی است. ایلان در پلتفرم اصلی خود ، توییتر ، 36.6 میلیون دنبال کننده دارد. این موارد بیشتر از فالورهای تسلا (یا SpaceX) است و بیشتر از هر مدیردیگری که فکر می کنید.

ایلان ماسک تجسم رهبری کاریزماتیک است که برند شخصی واقعاً چشمگیری را ساخته است. من می گویم فقط میتوان با رهبران سیاسی مقایسه کنیم ، اما در واقع ، هنوز هم آنها کسانی هستند که باید از ایلان ماسک درس بگیرند.

به وضوح می بینید که حضور وی در توییتر و یوتیوب مطابق با هیچ “استراتژی رسانه اجتماعی” پیش نمی رود. او عقاید خود را ، اغلب بسیار تصادفی ، به اشتراک می گذارد و مواردی را منتشر می کند که خنده دار ، بحث برانگیز و گاهی اوقات آشکارا به اعتبار وی و اعتبار تسلا آسیب می رساند.

او توییت هایی درباره زندگی شخصی خود را در کنار توییت هایی درباره دیدگاه های سیاسی و توییت های تبلیغاتی تسلا یا اسپیس ایکس قرار می دهد و با دیگران صحبت می کند . او نیز به سوالات تصادفی کاربران عادی توییتر پاسخ می دهد و به دارندگان تسلا پاسخ می دهد. او همچنین نظرات مردم را درباره اتومبیل بازتوییت می کند.

آیا می توانید به مدیر دیگری فکر کنید که چنین کاری انجام می دهد؟ مارک زاکربرگ ، تیم کوک ، جف بزوس؟ بنیانگذاران یا مدیران Google ، Twitter ، Buzzfeed؟ مهم نیست که این برند چقدر عظیم و محبوب و “سرگرم کننده” باشد ، مدیران عامل معمولاً در شبکه های اجتماعی دقیق عمل می کنند یا اصلاً حضور ندارند و من حتی مورد مشابه ای از هیچ یک مدیران عامل شرکت های مشابه تسلا پیدا نکردم. شرط می بندم که شما مدیرعامل آئودی یا VW را به یاد نمی آورید و حتی فکر نمی کنید آنها را در توییتر دنبال کننده ای داشته باشند.

ایلان ماسک از نظر حضور در شبکه های اجتماعی فقط برجسته نیست – او بی نظیر است.

آیا این همیشه برای شرکت او خوب است؟ بیایید بفهمیم

مزایای حضور ایلان ماسک در شبکه های اجتماعی:

  1. با کاربران شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کند.

صحبت با کاربران تصادفی توییتر و پاسخگویی به صاحبان تسلا ، ایلان ماسک و شرکت های وی را در دسترس و قابل اعتماد می کند و بسیار سرگرم کننده است.

  1. چیزهایی را از زندگی شخصی خود به اشتراک می گذارد؛ ارسال الگوهای رفتاری و هر انچه به ذهن و افکارش نفوذ کرده است.
    رابطه ایلان ماسک با نوازنده کانادایی Grimes مدتی بود که رسانه ها درباره آن صحبت کردند.
    تولد فرزند مشترک آنها به همان اندازه پرتاب موشک اسپیس ایکس در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت. در عین حال ، هر توییت خنده دار ، گیج کننده ، عجیب و غریب که ایلان ایجاد می کند برند شخصی او را حفظ می کند.
  1. خوب و بد را به اشتراک می گذارد.
    ایلان ماسک فقط تسلا را در شبکه های اجتماعی تبلیغ نمی کند. او همچنین در مورد تولید ، شکست ها و مشکلاتی که با آن روبرو هستند صحبت می کند. او از 36،6 میلیون فالور خود عذرخواهی می کند ، توضیح می دهد و در مورد وضعیت و اتفاقات بحث می کند.
    – با عرض پوزش از مشتریان تسلا برای تغییر تاریخ تحویل. این یک دنیای دیوانه است
    – ایلان ماسک (elonmusk) 25 ژوئن 2020!این رفتار گاهی اوقات با استارتاپ ها مشترک است ، اما هرگز توسط مدیران هم سطح با ایلان ماسک انجام نمی شود. این ، منجر به تشدید ایجاد جامعه ای جدید در اطراف تسلا می شود. جامعه ای از افرادی که احساس می کنند با این شرکت رشد کرده اند ، از چالش ها عبور کرده و در نهایت پیروز شده اند.
  1. برای حل مشکلات واقعا تلاش می کند.
    در میان جاه طلبی های شخصی ، به نظر می رسد که ایلان ماسک واقعاً به مشکلاتی که جهان با آن روبرو است توجه دارد. در خلال آتش سوزی Camp 2018 در کالیفرنیا ، ایلان شارژ رایگان برای اتومبیل های تسلا را ارائه داد.تسلا به مردم کمک می کرد تا نفس بکشند: ماشین ها به فیلترهای HEPA درجه بیمارستانی مجهز بودند.بعد از طوفان ماریا در پورتوریکو ، ایلان به بازسازی زیرساخت های برق کمک کرد و هنگامی که استرالیا دچار بحران برق شد ، او در 63 روز یک باتری غول پیکر نصب کرد. یک بار دیگر نشان داد که مراقبت او از مردم و محیط زیست با منیت خود بسیار گره خورده است.

 

مثالهای فراوانی وجود دارد که Elon Musk و Tesla از فرصت استفاده کردند تا یک مشکل حاد را فورا حل کنند. این کار اغلب با کمبود اغبال اجتماعی انجام شده و اغلب ایده های ماسک به اندازه کافی کارایی نداشته اند. چنین مواردی همانقدر که وجه بدی را به همراه دارد ، تبلیغات خوبی را نیز به همراه خود می آورد ، اما میلیاردرها همچنان اولین کسانی هستند که هر زمان موردی پیش می آید ، فکر می کند می تواند آن را حل کنند ، دست خود را بالا می برد.

معایب حضور آنلاین ایلان ماسک:

  1. سریع اتهاماتی را وارد می کند.
    رسانه های اجتماعی مکانی است که به محض گفتن چیزی بتوان آن را تغییر دهید و یا از اذهان پاک نمایید. از آن عکس گرفته شده ، ذخیره شده و علیه شما استفاده می شود.
    بنابراین وقتی ماسک یک تایلندی را با لقبی ناشایست مورد خطاب قرار داد ، برآیند خوبی در دنیا برای او نداشت. نتیجه گیری در شبکه های اجتماعی این بود که گرچه ایلان ممکن است باهوش باشد ، اما او قطعاً فردی مخوف است.
  1. فراموش می کند که توییت های او قدرت واقعی دارند.
    بیشتر مواقع ما چیزهایی را در توییتر ارسال می کنیم و هیچ اتفاقی نمی افتد. با این حال ، برای ماسک ، این کاملاً متفاوت است. بنابراین وقتی او توییت کرد که در نظر دارد تسلا را با قیمت 420 دلار برای هر سهم بگیرد. این مورد جدی گرفته شد و باعث شکایت 40 میلیارد دلاری SEC شد و ماسک با محدودیت ارتباطات از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا کناره گیری کرد.
    او باید از این موضوع درس می گرفت و در سال 2018 می آموخت ، اما چندی پیش ماسک در توئیتر خود نوشت که قیمت سهام تسلا بیش از حد بالا است و مسلما به سرعت سقوط کرد و واکنش مردم را نیز به دنبال داشت.

نتیجه گیری

بیایید نفس عمیق بکشیم و به خود یادآوری کنیم که ما در اینجا نیستیم تا تصمیم بگیریم که ایلان ماسک فردی خوب است یا شخصی بد. ما همچنین اینجا نیستیم که ارزیابی کنیم که واقعاً چقدر باهوش است. آنچه ما می توانیم با آگاهی و اطمینان از داستان نتیجه گیری کنیم این است که تسلا حتی با در نظر گرفتن اقدامات نابسامان آشفته ایلان ماسک ، پرونده های قضایی و شهرت بی ثبات وی ، برنده است. شناخت برند و تعداد منش های مثبت در حال افزایش است ، قیمت سهام آن نیز در حال افزایش است . تسلا اکنون با ارزش ترین شرکت اتومبیل سازی روی کره زمین است و ارزش آن بیشتر از تویوتا است.

چه مدت باقی می ماند؟ ما نمی دانیم اما هر کاری که ماسک در شبکه های اجتماعی انجام داد ، از جمله توییت هایی که باعث ایجاد میلیاردها میلیارد دلار برای وی شد ، در موفقیت تسلا نقش داشت. او با هر عمل و فکر برجسته ای ، دنیا و تماشاگران را مجذوب خود می نماید. او جهانی را خلق می کند که تماشای آن به اندازه نمایش Netflix هیجان انگیز است و مردم به شدت می خواهند بخشی از آن باشند. و می توانند البته با خرید محصولات تسلا.

امتیاز مطلب

5/5

اشتراک گذاری

برچسب ها:

پست های مرتبط :

4 کلید برای افزایش چشمگیر اعتبار برند در وب سایت شما
دیجیتال مارکتینگ

4 کلید برای افزایش چشمگیر اعتبار برند در وب سایت شما

اعتبار باعث ایجاد اعتماد شده واعتماد باعث حرکت و تصمیم گیری می شود.
بسیاری از شرکت‌ و سازمان ها با رشد بالا اغلب به طور منحصربه‌فرد بر روی محصول و فناوری خود متمرکز می شوند اما آنها اعتبار برند را با عنوان فکری در آینده برای آن خواهیم نمود ، ترک می‌کنند.

تجهیزات شبکه
انفورماتیک

تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه برای ترکیب ، جداسازی، تغییر، افزایش یا هدایت بسته های اطلاعات در طول یک رایانه یا شبکه مخابراتی استفاده می شود. این تجهیزات شامل ایستگاه های کاری (رایانه ها ، سرور ها ، پرینترها و…) هاب ، سوئیچ ، روتر ، بریج ها، گتوی ها، ملتی پلکسر ، فرستنده ، گیرنده و فایروال است. تجهیزات شبکه علاوه بر نوع دستگاه ، توسط پروتکل (به عنوان مثال ، اترنت) و نوع پورت یا رابط (به عنوان مثال ، T1) تعریف می شود. این مفاهیم در زیر توضیح داده شده است.

انفورماتیک

اصول شبکه بی سیم را بیاموزید

این مقاله اصول نحوه عملکرد فناوری بی سیم و نحوه استفاده از آن برای ایجاد شبکه وایرلیس را پوشش می دهد. فناوری بی سیم در بسیاری از انواع ارتباطات استفاده می شود. ما از آن برای شبکه استفاده می کنیم زیرا ارزان تر و انعطاف پذیرتر از شبکه های کابل است. در حالی که شبکه های وایرلس یا بی سیم می توانند به اندازه شبکه های سیمی سریع و قدرتمند باشند ، اما اشکالاتی نیز دارند.

اصول شبکه کامپیوتری
انفورماتیک

اصول شبکه کامپیوتری را بیاموزید

این مقاله اصول نحوه عملکرد شبکه و نحوه استفاده از دستگاه های مختلف برای ایجاد شبکه را پوشش می دهد. شبکه های کامپیوتری سالهاست که وجود دارد و با گذشت زمان ، فناوری ها سریعتر و ارزان تر شده اند. شبکه ها از دستگاه و ایستگاه های کاری مختلفی مانند رایانه ، سوئیچ ، روتر و… تشکیل شده اند که توسط کابل یا سیگنال های بی سیم به یکدیگر متصل شده اند. درک اصول نحوه ترکیب شبکه ها یک گام مهم در ایجاد یک شبکه بی سیم در یک اجتماع یا محله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید