شخصیت برند چیست (و چگونه می توان آن را ساخت) | گروه کسب و کار ویژن
Brook Preloader
021-91092839 خط ویژه

شخصیت برند چیست (و چگونه می توان آن را ساخت)

شخصیت برند چیست (و چگونه می توان آن را ساخت)
شخصیت برند چیزی است که هر برند برای داشتن آن تلاش می کند. آنها را به یاد ماندنی می کند ، برجسته می شوند و با مشتریانشان ارتباط برقرار می کنند. هر برند ماندگاری که بلافاصله می توانید بیاد بیاورید دارای شخصیتی است. اما بیایید از ابتدا شروع کنیم:

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند مجموعه ای از ویژگی های انسانی است ، مانند ویژگی ها و مشخصات کیفی و جمعیتی ، منتسب به یک برند تجاری.

به عنوان مثال ، اگر مجبور باشید اپل را به عنوان یک شخص تصور کنید ، آن شخص چه کسی خواهد بود؟ احتمالاً فردی جوان ، شیک پوش، باهوش و خلاق است و چطور برند شانل را تصور می کنید؟ احتمالاً ، به عنوان یک زن کامل و زیبا ، پیچیده ، ثروتمند و با کلاس.

این برند ها برای توسعه و نگهداری این تصاویری ذهنی از خود بسیار تلاش کردند. آنها علی رغم تنوع در بین مشتریان بسیار سازگار هستند. برخی از آنها ، مانند شانل ، در طول نسل ها زنده مانده اند.

چرا برندها به شخصیت نیاز دارند؟

مردم ارتباط راحت تر و بهتر با افراد دیگر برقرار می کنند. ویژگی های شخصیتی ، برند را در نظر مشتریان انسانی و ارتباط عاطفی ایجاد می کند. شما می توانید سریع رابطه عاطفی یا توسعه یافته را با برندی تجاری تجربه کنید دقیقاً مانند ارتباطی که با یک شخص برقرار می کنید. عجیب است ؟ رابطه به نوبه خود باعث تقویت حافظه و شناخت می شود. درست مثل اینکه یک آدم سرکش و باحال را که در اول کارتان ملاقات کرده اید به یاد می آورید ، دکتر مارتنز را به یاد می آورید در حالی که سایر برندهای مشابه را فراموش می کنید.

من شخصاً هنگامی که کمپین “احمق باش” با دیزل ارتباط عاطفی فوری برقرار کردم. من 17 ساله بودم و بیشتر پوسترهای آنها مرتبط به نظر می رسید. دیزل مانند یک دوست فهمیده و به همان اندازه بی پروا به نظر می رسید.

احساسات نیز مستقیماً بر فروش تأثیر می گذارد. آنها این کار را به طرق مختلف انجام می دهند:

  1. شما ازبرند احساس خوبی دارید. شما ارزش های یکسانی دارید و با انتخاب برند، این ارزش ها را ارتقا می دهید.

به عنوان مثال ، لباس زیر زنانه Aerie باعث زیبایی طبیعی می شود و با استانداردهای زیبایی غیر واقعی تعیین شده توسط رسانه ها مبارزه می کند. گویا با انتخاب Aerie ، شما از این ایده حمایت می کنید.

  1. شما ناخودآگاه اعتقاد دارید که خرید محصول باعث شادمانی، دوست داشتن ، عاقلانه و پیشرفته کردن شما خواهد شد – هرچه برند تبلیغ کند.

اگر می کوشید شخصیتی باشید که برندی را به نمایش بگذارید ، این شانس برند را برای خرید محصولشان افزایش می دهد. مطمئناً ، هر یک از ما متوجه هستیم که پس از خرید عطر مناسب ، ناگهان تبدیل به مردی عاشق نمی شویم که با لباسی شیک از پاریس می گذرد. با این حال، این ارتباط شکا گرفته است.

  1.  شما برندها را با احساسات و رویدادهای خاص مرتبط می کنید.

ذهنیت های دیگری نیز ساخته شده اند. شما می دانید که نوشیدنی شبانه باید ردبول باشد ، نوشیدنی برای تعطیلات باید کافئین دارو نشاط آور باشد و نوشیدنی برای تلاش در کودکی کوکاکولا باشد. چندین دهه شرطی نمودن اذهان از طریق تبلیغات ما را به اینجا رسانده است.

چگونه شخصیت برند ایجاد کنیم؟

ایجاد شخصیت برند بخشی از بحث استراتژی برند است. این باید کیفیت ، جمعیت ، ارزش ها و “آرمان های ایده آل” مشتریان شما را نشان دهد. تنها با شناخت مشتری می توانید مرتبط ترین و مطلوب ترین شخصیت برند را پیدا کنید.

چند چارچوب برای ایجاد شخصیت های برند وجود دارد. من موردی را که جنیفر آکر روانشناس استنفورد در مقاله خود در ابعاد شخصیت برند شخصی ارائه کرده است ، انتخاب کردم. برخلاف دیگران ، این تحقیق مبتنی بر تحقیق است.

این شامل 15 ویژگی است که در پنج بعد اصلی سازمان یافته اند:

انتخاب یکی از مناسب ترین برندهای تجاری شما نقطه شروع ایجاد شخصیت تجاری شما خواهد بود.

شاید ، یک مطالعه توسط Sprout Social به شما کمک کند تا درک کنید که بیشتر افراد دوست دارند کدام شخصیت ها و رفتارها را ببینند. در وهله اول ، آنها دریافتند که هرچه برند معتبرتر رفتار کند ، بهتر است. به بیان ساده ، سعی نکنید کسی باشید که نیستید ، حتی به عنوان یک برند تجاری. ثانیا ، مشتریان ترجیح می دهند که برندها صادقانه ، صمیمانه و مفید باشند .

چگونه یک شخصیت برند بسازیم؟

بنابراین اکنون می دانید که برند شما باید چگونه باشد. شما آن را به عنوان یک شخص تصور می کنید و از مشخصات جمعیتی ، کیفیت ، ارزش ها و سطح درآمد آن آگاهی دارید. بعدش چی؟ چگونه مطمئن می شوید که این شخصیت برای مشتریان شما واضح و قابل درک است؟

شخصیت برند باید از طریق لحن صدا ، کمپین های بازاریابی ، تصاویر و سیاست های خدمات مشتری برقرار شود و بیشتر از همه ، باید از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار شود. رسانه های اجتماعی به معنای واقعی کلمه به صورت مجازی وجود دارند تا برند شما بتواند چهره انسانی خود را به تمام جهان نشان دهد.

رسانه های اجتماعی جایی است که فرهنگ سازمانی معنی ندارد. با این حال ، اکثر مردم برندهای تجاری را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند ، شکستن فاصله خیالی و تصور اینکه یک برند تجاری فقط شخص دیگری باشد که دوستانه ، مفید و حتی شاید بامزه و باهوش باشد. آنچه که از یک برند لازم است تولید محتوای عالی و مرتبط ، تعامل و مراقبت از مشتری است ، همه اینها با شخصیت برند مطابقت دارد.

تقریباً هر برند قدرتمندی که وجود دارد ، مثال خوبی از ارتباط شخصیت برند است.

تاکو بل با فالورهای خود در شبکه های اجتماعی شوخی می کند و خدمات مشتری خود را به محل بحث و گفتگوی دوستانه تبدیل می کند. صمیمانه ، ساده و بی آلایش، خنده دار و دوستانه است.

Netflix نیز همانطور است: در مورد سریال های آینده با شما بحث می کند ، “Netflix and chill” را در هر فرصت ممکن پیشنهاد می دهد و همان هشتگ هایی را که دنبال می کنید ، دنبال می کند.

ردبول هیجان انگیز ، جسورانه و با روحیه آزاد است. آنها حامی بسیاری از رویدادها هستند که این ارزش ها را منعکس می کنند ، شما را ترغیب می کنند تا رویاهای خود را دنبال کنید و فیلم هایی از موفقیت های جالب ورزشی ارسال کنید و آنها را مطلع سازید.

تسلا از شخصیت مشابهی برخوردار است و ایلان ماسک جسور و خیال پرداز سخنران اصلی آن است.

مایکروسافت نشان دهنده شایستگی است – شخصیت برند آن با اپل “هیجان انگیز” مخالف است. حضور آرام ، تبلیغات و اقدامات خیرخواهانه آن در رسانه های اجتماعی نشان دهنده جایگاه پایدار ، قابل اعتماد و سخت کوشی آن در جهان IT است.

مشاهده برندهایی که شخصیت مشابه شما را منعکس می کنند ، راهی عالی برای یادگیری همه روش هایی است که می توانید احساسات و افکار موجود در برند خود را انتقال دهید.

صحبت با مشتریان ، مشاهده مکالمات آنها ، شناختن شخصیت آنها ، روش بهتری برای انجام این کار است.