10 نمونه برای استراتژی کسب و کار | گروه کسب و کار ویژن
Brook Preloader
021-91559572 خط ویژه

10 نمونه برای استراتژی کسب و کار

10 نمونه برای استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار ابزاری قدرتمند برای کمک به شما در رسیدن به تجارت خود ، تعریف استراتژی ها و تاکتیک هایی است که باید در شرکت خود استفاده کنید. استراتژی کسب و کار همچنین بسیاری از تصمیمات سازمانی شما مانند استخدام کارمندان جدید را هدایت می کند. ایجاد استراتژی تجاری متناسب با چشم انداز برای شرکت شما به زمان و پیشرفت نیاز دارد. در این مقاله ، ما در مورد اینکه استراتژی کسب و کار چیست و چرا مهم است ، در مورد م مولفه های استراتژی تجاری و 10 نمونه از استراتژی های تجاری به شما کمک خواهیم کرد تا ایده های خود را برای شرکت خود ایجاد کنید.

استراتژی کسب و کار چیست؟

استراتژی کسب و کار خلاصه ای از اقدامات و تصمیماتی است که شرکت قصد دارد برای رسیدن به اهداف تجاری خود اتخاذ کند. این استراتژی مشخص می کند که کسب و کار برای رسیدن به اهداف خود چه کاری باید انجام دهد ، که می تواند به هدایت روند تصمیم گیری برای استخدام و تخصیص منابع کمک کند. یک استراتژی تجاری به بخش های مختلف کمک می کند تا با هم کار کنند و اطمینان حاصل کند که تصمیمات دپارتمان از جهت کلی شرکت پشتیبانی می کند.

چرا استراتژی تجارت مهم است؟

دلایل مختلفی برای مهم بودن استراتژی کسب و کار برای سازمان ها وجود دارد ، از جمله:

  • برنامه ریزی: استراتژی کسب و کار به شما کمک می کند گام های اساسی را که برای رسیدن به اهداف تجاری خود برمی دارید شناسایی کنید.
  • نقاط قوت و ضعف: روند ایجاد استراتژی کسب و کار به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف شرکت خود را شناسایی و ارزیابی کنید ، استراتژی ایجاد کنید که از نقاط قوت شما بهره ببرد و نقاط ضعف شما را برطرف یا از بین ببرد.
  • کارآیی: استراتژی کسب و کار به شما امکان می دهد به طور موثری منابعی را برای فعالیت های تجاری خود اختصاص دهید  که به طور خودکار باعث بالا رفتن کارآیی شما می شود.
  • کنترل: این به شما امکان کنترل بیشتر فعالیتهایی را که برای رسیدن به اهداف سازمانی خود انجام در نظر گرفته اید، می دهد  زیرا مسیری را که قدم می گذارید درک می کنید و به راحتی می توانید ارزیابی کنید که آیا فعالیت ها، شما را به اهداف شما نزدیک می کند یا خیر.
  • مزیت رقابتی: با شناسایی یک برنامه مشخص برای دستیابی به اهداف خود ، می توانید بر استفاده از نقاط قوت خود تمرکز کرده و از آنها به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید که شرکت شما را منحصر به فرد کند.

مولفه های استراتژی کسب و کار

شش مولفه اصلی استراتژی تجارت وجود دارد. آنها عبارتند از:

  1. اهداف چشم انداز و کسب و کار
  2. ارزش های اصلی
  3. تجزیه و تحلیل SWOT
  4. تاکتیک ها
  5. طرح تخصیص منابع
  6. اندازه گیری و معیارها
  1.  چشم انداز و اهداف کسب و کار
    استراتژی تجاری برای کمک به رسیدن به اهداف کسب و کار شما است. با داشتن چشم انداز جهت دهی به تجارت ، می توانید دستورالعمل های روشنی در مورد استراتژی کسب و کار برای آنچه باید انجام شود و چه کسی مسئول آن است ، ایجاد کنید.
  1. ارزش های اصلی
    استراتژی کسب و کار با توجه به ارزش های اصلی سازمان ، مدیران سطح بالا و همچنین دپارتمان ها را در مورد آنچه باید انجام شود و چه کاری انجام نشود راهنمایی می کند.
  1. تجزیه و تحلیل SWOT
    SWOT مخفف نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدها است. این تجزیه و تحلیل در هر استراتژی تجاری گنجانده شده است ، زیرا به شرکت اجازه می دهد تا به نقاط قوت خود اعتماد کند و از آنها به عنوان یک مزیت استفاده کند. همچنین این شرکت را از هرگونه ضعف یا تهدید آگاه می کند.
  1. تاکتیک ها
    بسیاری از استراتژی های کسب و کار جزئیات عملیاتی را برای چگونگی انجام کار برای به حداکثر رساندن کارایی بیان می کنند. افرادی که مسئول تاکتیک ها هستند ، می توانند با صرفه جویی در وقت و تلاش ، اقدامات لازم را انجام دهند.
  1. طرح تخصیص منابع
    استراتژی کسب و کار شامل مواردی است که منابع مورد نیاز برای تکمیل برنامه ، نحوه تخصیص منابع و مسئولیت انجام آن را پیدا خواهید کرد.
  1. اندازه گیری و معیارها
    استراتژی کسب و کار همچنین شامل راهی برای ردیابی بازده شرکت ، ارزیابی عملکرد آن در رابطه با اهدافی است که قبل از راه اندازی استراتژی تعیین شده بود.

10 نمونه استراتژی کسب و کار

در اینجا 10 نمونه از استراتژی های عالی کسب و کار آورده شده است:

  1. فروش بیشتر محصولات بیشتر
  2. نوآورانه ترین محصول یا خدمات
  3. فروش محصولات جدید را افزایش دهید
  4. خدمات مشتری را بهبود ببخشید
  5. گوشه و کنار یک بازار نوپا
  6. تمایز محصول
  7. استراتژی های قیمت گذاری
  8. مزیت فنی
  9. حفظ مشتری را بهبود ببخشید
  10. پایداری
  1. فروش بیشتر محصولات بیشتر
    برخی از سازمان ها بر فروش بیشتر محصولات به همان مشتری تمرکز دارند. این استراتژی برای شرکت های عرضه کننده ملزومات اداری ، بانک ها و همچنین خرده فروشان آنلاین به خوبی عمل می کند. با افزایش میزان محصول فروخته شده به ازای هر مشتری ، می توانید متوسط اندازه سبد خرید را افزایش دهید. حتی افزایش ناچیزی در اندازه سبد خرید ، بدون نیاز به صرف هزینه برای به دست آوردن مشتری های جدید بیشتر ، می تواند تأثیر قابل توجهی در سودآوری داشته باشد.
  1. ابتکاری ترین محصول یا خدمات
    بسیاری از شرکت ها ، به ویژه در زمینه فناوری یا فضای خودرو ، با ایجاد پیشرفته ترین محصولات خود را متمایز می کنند. برای استفاده از این به عنوان استراتژی کاری خود ، باید تعریف کنید که “نوآورانه” برای سازمان شما چه معنایی دارد یا اینکه چگونه نوآور هستید.
  1. رشد فروش از محصولات جدید
    برخی از شرکت ها دوست دارند در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند تا به طور مداوم حتی با داشتن موفق ترین محصولات شما نوآوری ایجاد کنند.
  1. خدمات مشتری را بهبود ببخشید
    اگر کسب و کار شما در ارائه خدمات با کیفیت به مشتری مشکل داشته باشد ، این می تواند یک استراتژی خوب تجاری باشد. معمولاً شرکت ها در یک زمینه خاص مشکلی دارند ، بنابراین یک استراتژی کسب و کار که متمرکز بر بهبود خدمات به مشتری باشد ، معمولاً اهداف خود را روی مواردی مانند پشتیبانی آنلاین یا مرکز تماس موثر متمرکز می کند.
  1. گوشه و کنار یک بازار نوپا و جدید
    برخی از شرکت های بزرگ در حال خرید یا ادغام رقبا برای ایجاد بازار نوپا و جدید هستند. این یک استراتژی مشترک است که توسط شرکتهای Fortune 500 برای کسب مزیت در یک بازار جدید یا به سرعت در حال رشد استفاده می شود. خرید شرکتی جدید باعث می شود که یک شرکت بزرگتر بتواند در بازاری که قبلاً در آن حضور پررنگی نداشته و کاربران محصولات یا خدمات را حفظ کرده ، رقابت کند.
  1. تمایز محصول
    این یک استراتژی مشترک تجاری است ، به ویژه برای کسب و کارهایی با ارائه مستقیم خدمات و محصول به مصرف کننده (B2C). آنها می توانند محصولات خود را با برجسته کردن این واقعیت که از تکنولوژی ، ویژگی ها ، قیمت گذاری یا یک ظاهر برتر برخوردار هستند ، متمایز کنند.
  1. استراتژی های قیمت گذاری
    وقتی نوبت به قیمت گذاری می رسد ، کسب و کارها یا می توانند قیمت های خود را پایین نگه دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند یا با قیمت گذاری بیش از آنچه که اکثر مشتریان عادی توانایی آن را دارند ، به محصولاتشان ارزش ماورائی بدهند. اگر شرکت ها قصد دارند قیمت های خود را پایین نگه دارند ، باید حجم بسیار بالاتری از محصولات را بفروشند ، زیرا حاشیه سود معمولاً بسیار کم است. برای شرکت هایی که قیمت محصولات خود را فراتر از توان مشتریان عادی انتخاب می کنند ، می توانند انحصار محصول خود را حفظ کنند و حاشیه سود زیادی را برای هر محصول حفظ کنند.
  1. مزیت فنی
    با دستیابی به مزیت فناوری ، اغلب می توانید به فروش بهتر ، بهبود بهره وری یا حتی تسلط بر بازار دست یابید. این می تواند به معنای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه ، به دست آوردن یک شرکت کوچکتر برای دستیابی به فناوری آنها و یا حتی به دست آوردن کارکنان با مهارت های منحصر به فرد باشد که به شرکت مزیت تکنولوژیکی می دهد.
  1. بهبود حفظ مشتری
    به طور کلی حفظ مشتری بسیار ساده تر از صرف هزینه برای جذب مشتری جدید است ، به همین دلیل اگر فرصت هایی برای بهبود در نگهداری مشتری می بینید ، این استراتژیی عالیست. این استراتژی شما را ملزم می کند تا تاکتیک ها و پروژه های اصلی را برای حفظ مشتریان خود شناسایی کنید.
  1. پایداری
    شما می توانید یک استراتژی تجاری کامل با هدف افزایش پایداری کسب و کار خود راه اندازی کنید. به عنوان مثال ، هدف می تواند کاهش هزینه های انرژی یا کاهش ردپای شرکت با اجرای یک برنامه بازیافت باشد.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *