نحوه تبلیغ برند تجاری خود در کلاب هاوس: راهنمای کامل | گروه کسب و کار ویژن
Brook Preloader
021-91559572 خط ویژه

نحوه تبلیغ برند تجاری خود در کلاب هاوس: راهنمای کامل

نحوه تبلیغ برند تجاری خود در کلاب هاوس: راهنمای کامل

خلاصه مقاله

کلاب هاوس یک پلت فرم لایو صوتی جدید و شگفت انگیز است ، با این حال ، بسیاری از برند ها هنوز پتانسیل بازاریابی آن را نمی بینند. در این مقاله ، همه روش هایی را که برندها می توانند از Clubhouse برای مطرح نمودن کسب و کارخود استفاده کنند و نکات عملی ارائه خواهیم داد.

زمان زیادی طول میکشد تا برندهای از پلتفرم جدیدی در رسانه های اجتماعی برای روش های بازاریابی بهره برده و به آن فکر کنند. ممکن است بد به نظر برسد ، اما در واقع اینطور نیست ، هر پلتفرم رسانه اجتماعی جدید کانال جدیدی برای برقراری ارتباط است که می توانید با استفاده از آن مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. بازاریابی برای مخاطبان شما ، یعنی افرادی که به طور بالقوه به برند شما علاقه مند هستند ، بسیار متفاوت از تبلیغات و بنرهای اجباری و سرزده ی مزاحم است.

بنابراین آیا کلاب هاوس می تواند این کانال جدید باشد؟ پاسخ قطعاً مثبت است. اما مهم است که بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و آیا فرصتی برای ملاقات با آنها در آنجا وجود دارد یا خیر. بنابراین قبل از اینکه راه های بازاریابی در کلاب هاوس را مرور کنیم ، بیایید بحث کنیم که چرا دقیقاً کلاب هاوس می تواند بستری مفید برای شما باشد.

چرا مشاغل باید به کلاب هاوس توجه کنند.

بهترین استعاره از Clubhouse که می توانم ارائه دهم این است که مانند بهترین و بزرگترین مهمانی در جهان است. در هر اتاق افرادی هستند که درباره موضوعات مختلف صحبت می کنند. شما وارد یک اتاق می شوید و بحث در مورد باغبانی است ، در یک اتاق دیگر همه مشاوره حقوقی می دهند واستیج مملو از کارآفرینان جوان است.

چرا برندها باید با Clubhouse آشنایی داشته باشند:

    • کلاب هاوس یک بستر صوتی لایو است.
    • در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است.
    • این هفته بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد.
    • شما می توانید به اتاق دیگران بپیوندید و در آنجا صحبت کنید یا برنامه خود را تعیین کنید.
    • هرکسی می تواند اتاق های جدیدی را ایجاد کرده و به دیگران به آنها بپیوندند و از مدیر بخواهد اجازه دهد صحبت کنند.
    • کلوپ ها گروهی از کاربران هستند که یک موضوع مشترک دارند. آنها یک دسته ثابت در اپلیکیشن هستند. اگر به یک باشگاه بپیوندید ، هر زمان کسی از این باشگاه میزبانی یا پرزنتی می کند ، به شما اطلاع داده می شود.

بیشتر کاربران کلاب هاوس مردان جوان هستند. این داده ها براساس تجزیه و تحلیل شنیداری اجتماعی ذکر شده از کلاب هاوس است.

تحلیل جنسیتی افرادی که در کلاب هاوس بصورت لایو و در اینترنت صحبت می کنند ، توسط گروه ویژن

تجزیه و تحلیل سنی افرادی که در کلاب هاوس صحبت می کنند توسط گروه ویژن

از آنجا که در حال حاضر ، کلاب هاوس برنامه ای است که فقط با دعوتنامه قابل استفاده می باشد، انتظار می رود که در آینده شاهد تعداد کاربران متنوع تری باشیم.

اگرچه فقط زمانی می توانید از Clubhouse استفاده کنید که کسی شما را دعوت کند ، اما این امر نمی تواند مانع استفاده ازآن شود. تجربه ما نشان داده که به محض نصب آن شخصی به شما دعوت نامه ای رایگان می فرستد ، بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، از عضویت در Clubhouse غافل نشوید.

با Clubhouse نیازی ندارید که تلاش و هزینه زیادی صرف جستجو و خرید پادکست هایی کنید که گاهی اوقات مرسوم است. تمام آنچه شما نیاز دارید گوشی هوشمند است.

از آنجا که این یک پلتفرم نسبتاً جدید است ، شما به اندازه برخی از پلتفرم های معتبر دیگر رقابت ندارید. بنابراین ، جلب توجه مخاطب برای شما راحت تر است.

نحوه استفاده از کلاب هاوس برای کسب و کارها

افزایش آگاهی از برند

Clubhouse بستر مناسبی برای معرفی برند شما به افراد جدید است. در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید برای افزایش آگاهی از برند تجاری در Clubhouse استفاده کنید:

پروفایل خود را بهینه کنید. اگر پروفایل شخصی دارید (مثلاً به عنوان مدیر انجمن) ، حتماً برند تجاری خود و فعالیت خود را در بیوگرافی ذکر کنید. بهتر است آن اطلاعات را به تخصص خود گره بزنید: به عنوان مثال ، شما به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار می کنید ، بنابراین خود را به عنوان یک متخصص بازاریابی تأثیرگذار که با این آژانس کار می کند ، معرفی کنید.

اگر پروفایل برند تجاری دارید ، مطمئن شوید که شرکت شما به روشنی فعالیت خود را بیان می کند و راه های ارتباط با کسب و کار خود را در بیوگرافی بیان کنید. Clubhouse هنوز اجازه افزودن پیوند به bio را نمی دهد ، بنابراین مطمئن شوید که می توانید افراد را به وب سایت یا پروفایل های رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید.

اگر اتاق اختصاصی دارید یا در یک اتاق عمومی شرکت می کنید ، این اطلاعات را به بیوگرافی خود نیز اضافه کنید.

به اتاقهای مربوط به جایگاه خود بپیوندید. همانطور که در بالا ذکر کردم ، بهترین استراتژی این است که تخصص خود را به اشتراک بگذارید ، بنابراین بیش از حد تبلیغ نکنید. شما می توانید از شرکت خود به عنوان راه حلی برای مسئله مورد بحث یا به عنوان مکانی که دانش و تجربیات خود را در اتاق به اشتراک می گذارید یاد کنید.

با اینفلوئنسر شریک شوید و اتاق خود را راه اندازی کنید. اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است ، بهتر است در اپلیکیشن با افراد دیگر همکاری کنید تا بتوانید به پیروان آنها خود را معرفی نمایید. اینفلوئنسرهایی را که مربوط به جایگاه شما هستند پیدا کنید (می توانید برای آن از سربرگ Explore و ویژگی Clubs استفاده کنید) و یک اتاق را با آنها راه اندازی کنید. می توانید با آنها مصاحبه کنید یا اتاقی از بیان مشکلات را ایجاد کنید که به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید.

روابط عمومی و مدیریت اعتبار برند.

این با ارزش ترین کاربرد Clubhouse نیست ، اما از آنجا که اساساً برنامه ای برای سخنرانی در جمع است ، بستر مناسبی برای کنفرانس های مطبوعاتی ، مصاحبه های زنده ، جلسات پرسش و پاسخ و غیره است.

یک مثال عالی برای استفاده از کلاب هاوس برای مدیریت اعتبار برند ، مدیرعامل Robinhood ، که یک اپلیکیشن تجاری است ، یک اتاق کلاب هاوس را راه اندازی کرد تا در مورد رسوایی اخیردرمورد اپلیکیشن خود صحبت کند و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد. وی در نهایت توسط ایلان ماسک مورد بازجویی قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت Robinhood در نهایت توانست اعتبار این اپلیکیشن را بالا ببرد و یک رویداد رسانه ای ایجاد کند. با این حال ، باید به یاد داشته باشید ، در حالی که مکالمات در برنامه زنده هستند و توانایی ذخیره آنها در برنامه وجود ندارد ، مردم هنوز هم ممکن است روش های مختلفی برای ضبط آنها پیدا کنند. و پاسخ دادن به سوالات داغ بصورت زنده مهارتی بسیار سخت نادر است: بنابراین اگر تصمیم به راه اندازی یک رویداد روابط عمومی در Clubhouse دارید از توانایی سخنرانی خود اطمینان داشته باشید.

اگر تصمیم دارید از Clubhouse برای روابط عمومی استفاده کنید ، آنچه باید انجام دهید در اینجا است:

    • اگر در مورد برگزاری رویداد رسانه ای تصمیم گرفته اید: موضوع این رویداد می تواند معرفی محصول جدید ، جلسه پرسش و پاسخ برای سالگرد شرکت شما ، معرفی یک سهامدار جدید یا پاسخ به رسوایی در شبکه های اجتماعی باشد.
    • سخنرانان خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آنها می دانند چگونه سوالات پیچیده را مدیریت کنند.
    • مجریان را تعیین کنید. بهتر است بیش از یک فرد داشته باشید تا آنها بتوانند همه اتفاقات اتاق را دنبال کنند. به یاد داشته باشید ، سخنرانان شما نباید مجری برنامه باشد.
    • اتاق را در تمام رسانه های اجتماعی خود اعلام کنید و بحث های پیرامون آن را در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

فروش

شاید باورتان نشود ، اما در واقع فروش در Clubhouse امکان پذیر است. با این حال ، باید توجه داشته باشم که این کارآفرینان ، فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک هستند که به احتمال زیاد از Clubhouse سود می برند.

من خودم شاهد بوده ام (یا بهتر بگوییم شنیده ام) شخصی در Clubhouse مشتری پیدا می کند. من در اتاقی با موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی حضور داشتم که یکی از شرکت کنندگان در مورد تجربه مدیریت یک آژانس کوچک صحبت کرد و سپس شرکت کننده دیگری پرسید که آیا می توانند از خدمات وی استفاده کنند!

دستورالعمل موفقیت در اینجا این است که دانش خود را به اشتراک بگذارید و واقعاً برای مردم مفید باشید. آنچه می خواهید انجام دهید وتبدیل به رهبر در Clubhouse شوید ، به خواندن ادامه دهید ، هر انچه نیاز دارید اینجا است:

  • به Explore بروید و سخنرانانی را مربوط به فعالیت شما می شوند ، دنبال کنید. به کلاب های اختصاص داده شده به حوزه تخصص خود بپیوندید.
  • به اتاق های مربوطه بپیوندید و بدون اینکه بخواهید چیزی را بفروشید فعالانه در مکالمه شرکت کنید. از تجربه کاری خود صحبت کنید . سعی کنید داستان های افراد را به تجربه خود مرتبط کنید.
  • اگر افرادی علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات شما هستند ، فقط در این صورت به آنها اطلاعات تماس بدهید و یا آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.
  • اگر با به اشتراک گذاشتن تخصص خود موفق به تشکیل یک جامعه کوچک شوید ، می توانید به نوعی میزگرد یا یک اتاق “مشاوره رایگان” ترتیب دهید ، که در آن می توانید مشتریان جدید پیدا کنید.

قاعده کلی فروش نداشته باشید. به یاد داشته باشید Clubhouse یک مهمانی است ، و هیچ کس به مهمانی نمی آید که بخواهد محصول جدید خود را بفروشد. با مفید بودن و مشاوره واقعی ، موفقیت بیشتری نسبت به تبلیغ کورکورانه شرکت خود خواهید داشت.

صحبت پایانی

در کل ، کلاب هاوس یک کانال عالی برای بازاریابی است. این واقعیت که این جوامع بر اساس علایق سازماندهی شده و در جهت اشتراک تخصص تشکیل شده اند، کلاب هاوس این امکان را برای شما فراهم می کند که از تکنیک های بازاریابی تأثیرگذار برای دستیابی به اهداف تجاری خود در این بستر استفاده کنید. اگر قبلاً آن را امتحان کرده اید ، ترفندها و نقطه نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *