بازاریابی محتوا در 2021 و پس از آن | گروه کسب و کار ویژن
Brook Preloader
021-91559572 خط ویژه

بازاریابی محتوا در 2021 و پس از آن

بازاریابی محتوا در 2021 و پس از آن

بیایید در مورد بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

بازاریابی محتوا به یک دلیل بسیار ساده همچنان در حال شکوفایی است: این همان چیزی است که مردم می خواهند. آنها بنرها ، تبلیغات و پنجره های بازشونده سرزده را نمی خواهند.

آنها پیام های بی ربط و محصولی نمی خواهند که هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشد. آنها نمی خواهند صندوق پست الکترونیک خود را مسدود کنند.

مردم مطالب با کیفیت ، مفید ، مرتبط و جذاب راجع به مواردی که برایشان مهم است ، می خواهند.

کریگ دیویس ، مدیر ارشد خلاقیت در شرکت ارتباطات بازاریابی J. Walter Thompson ، بهترین جمله او:

ما باید جلوی هرآنچه که موجب قطع شدن مسیر رسیدن به علاقمندی های افراد می شود را بگیریم و همان چیزی باشیم که مردم به آن علاقه مند هستند.

خلاصه این کلام بازاریابی محتوا است. و بله ، این بهترین راه است ، اما با در نظر گرفتن موارد ذیل در حال رشد و تکامل می باشد.

  • در مقایسه با تاکتیکهای بازاریابی برونگرا ، بازاریابی محتوا 62٪ هزینه کمتری دارد اما 3 برابر بیشتر منجر به موفقیت می شود.
  • کانال های توزیع محتوا درنتایج جستجوهای ویدئویی و صدا در سال 2021 پادشاهی می کنند.

اما نکته ای که در مورد بازاریابی محتوا وجود دارد مانند همه موارد دیجیتالی به طور مداوم در حال تغییر و تغییر است. تاکتیک ها و کانال هایی که سال گذشته یا حتی ماه گذشته جواب داده اند ، ممکن است امروز نتایج قوی یکسانی نداشته باشند.
بازاریابان دیجیتال به غیر از رقابت باید به مکانی که مردم در اینترنت وقت خود را صرف کرده و از همان مکان نیز نیازخرید انجام می دهند ، توجه نمایند.
بنابراین ، چه چیزی در بازاریابی محتوا ، نسخه 2021 اتفاق می افتد؟ بگذارید بفهمیم

بازاریابی محتوا: روندهای فعلی (2021)
وقتی صحبت از بازاریابی محتواست ،حتما شکست و ناکامی نیز در آن وجود دارد. وحشتناک است! در روزهای ابتدایی ، می توانید یک پست 500 کلمه ای در وبلاگ خود ، پر از کلمات کلیدی ارسال کنید و ترافیک زیادی ایجاد کنید.
دیگر اینگونه نخواهد بود ، همانقدر که تولید محتوا مهم است ، مشاهده شدن از طریق اشتراک گذاری این محتوا نیز اهمیت دارد.

معیارهای رسانه های اجتماعی (و تأثیر آنها در بازاریابی محتوا)
در سال 2014 ، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به مکانی برای ارسال مطالب شما بودند. در سال 2021؟ دیگر هیچ بحثی وجود ندارد. فیس بوک کانال اصلی توزیع محتوا شده است.
اما صرفاً ارسال مطلب کافی نیست. شما باید ترویج (promote) و اندازه گیری کنید. هفت سال پیش ، تقریباً 25٪ از بازاریابان در حال اندازه گیری فعالیت های رسانه های اجتماعی خود در سطح مجزا برای محتوای تولیدی خود بودند.

اندازه گیری نتایج-بازاریابی-رسانه-اجتماعی

اگر محتوای خود را کنترل نمی کنید ، ممکن است فقط بودجه بازاریابی خود را از پنجره بیرون بیندازید.
بازاریاب های حرفه ای اندازه گیری ، مدیریت و اصلاح می کنند و فقط در مورد کلیک ها ، لایک ها و موارد دلخواه صحبت نمی کنیم ، اینها غالبا به عنوان معیارهای پوچ شناخته می شوند.
امروز نظرات ، اشتراک گذاری در کانال های چندگانه ، بحث و کنش ، تعامل با کالا و نرخ تبدیل ارتباطی با آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در این جهان گسترده ، انگشت خود را روی شریان اصلی نبض افراد قرار دهید تا دقیق ترین و جامع ترین علائم حیاتی را در مبارزات خود جمع آوری کنید. امروزه ، 56٪ از بازاریابان برای تعیین موفقیت در انتخاب کمپین ها به معیارهای مشارکت متکی هستند ، در حالی که 21٪ بر داده های تبدیل تمرکز دارند.
بین سرویس های مختلف تجزیه و تحلیل و قابلیت های داخلی پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند Instagram Insights ، شما ابزارهایی برای جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده های مهم دارید. این بهسازی از چهارسال پیش رقم خورده است ، این بهتر ازهیچی می باشد، پس از آن بهره ببرید.

ساخت ویدئو و پخش زنده 2021
ساخت و بکارگیری ویدئو اولین نوع از رسانه در بازاریابی محتوا است.
یوتیوب و فیس بوک در بازی دیجیتال مارکتینگ به یکی از موارد ضروری تبدیل شده اند. در حقیقت ، این پاسخ متداول ترین جواب برای این است که بازاریابان قصد دارند این دو رسانه را طی دو سال گذشته به ابزار خود اضافه کنند.

موتور جستجوگر ژورنال کشف کرد که پستهای Facebook Live آنها 178٪ بالاتر از میزان متوسط مشارکت در پست های ایجاد شده بوده و در طی 2 ماه مطالعه میزان بازدید ارجاع را 213٪ افزایش داده است.
طبق جدیدترین گزارش HubSpot’s ، ویدئوهایی با محتوای داستان خلق برندها و تبلیغاتی کوتاه بیشترین بازخورد و علاقمندی را ایجاد کرده اند.

چرا بازاریابان به طور فزاینده ای به ویدیو اعتماد می کنند؟ زیرا مردم به طور فزاینده ای آن را تماشا می کنند:

طبق گزارش وبلاگ Curata ، این سه نوع ویدئو: نظرات مشتریان ، آموزش و آنباکسین کالاها موثرترین محتوا هستن. توجه داشته باشید که همه آنها به نوعی به نفع مشتریان هستند. این نکته کلیدی است.
شما به استودیوی ضبط با طراحی فانتزی نیازی ندارید. دوربین روی تلفن شما برای شروع کار به اندازه کافی مناسب است.
YouTube ، Facebook Live ، LinkedIn Live ، Animoto ، Periscope ، Instagram ، Wistia ، PowToon و موارد دیگر را کاوش کنید.
ویدیوهای از قبل ضبط شده در حال حاضر به اندازه کافی مورد پسند کاربران بوده است ، اما قطعاً جرین به سمت پخش زنده مستقیم در حال چرخش است. فیس بوک گزارش می دهد که کاربران ویدیوهای زنده 3 برابر بیشتر از مواردی است که از قبل تولید می شوند و گزارش های LinkedIn 24 برابر با همین نظرات می باشد.
نکته این است ، ویدئوهای ضبط شده و پخش زنده در B2C و B2B یک تاکتیک برتر است و افراد انها را دوست داشته و به صورت شبانه روز از طریف اینترنت و بصورت آنلاین درحال تماشا هستند.
پس آن را به این دسته افراد هدیه بدهید.

چه تعداد کلمات کلیدی در سال 2021 در بازاریابی محتوا استفاده شده است؟
کیفیت هنوز بیش از کمیت مهم است ، اما طی چند سال گذشته یک سیر صعودی ثابت برای ارسال پست وبلاگ وجود داشته است و این این ادامه خواهد یافت.
میانگین پست وبلاگ در سال 2014، 808 کلمه و در سال 2017 ،1142 کلمه بوده است. این 41٪ افزایش را نشان می دهد.

طول-بلاگ-پست-معمولی-افزایش است

در سال 2020 ، متوسط طول پست وبلاگ با رتبه برتر 1447 کلمه است.
ممکن است متناقض به نظر برسد. دامنه توجه ما کوتاهتر می شود و ما از صفحه ای به صفحه دیگر و از وب سایتی به وب سایت دیگری را ارجاع داده می شویم ، اما مردم هنوز هم مایلند وقت خود را برای مطالعه یک پست ارسال شده جامع و خوب بگذارند.
فقط به یاد داشته باشید که ما در مورد نوشتن کلمات و یا متن های بی ارزشی که صرفا جهت پر نمودن صفحه ی وبلاگ صحبت نمی کنیم. مصرف کنندگان کیفیت می خواهند. آنها پست های جامع ، مرتبط و مفید می خواهند.
کلمات بیشتر = موفقیت بیشتر ← اما فقط در صورت مرتبط بودن این کلمات
ترندها (روندها) می آیند و ترندها می روند. اما اگر واقعاً می خواهید یک قدم جلوتر از بقیه در میدان رقابت باشید ، نیاز به پیش بینی های درست و حساب شده ای دارید.

2021 بازاریابی محتوا: پیش بینی ها
شناسایی ترندها در حال وقوع یک چیز است. پیش بینی دقیق ترندها قبل از وقوع چیز دیگری است.
اما اگر این کار را انجام دهید ، در خط مقدم و جلوتر از منحنی هستید. چه تجربیاتی ممکن است در سال 2021 برای بازاریابی محتوا اندوخته کنید؟ وقت آن است که توپ کریستالی خود را بیرون بیاورید.

محتوای اصلی با فرم طولانی
وبلاگ ها طولانی تر می شوند. محتوای ویدئو در حال گسترش است. اما این چیزی نیست که ما در اینجا درباره آن صحبت می کنیم.
برند های بزرگی مانند اپل ، گوگل و فیس بوک با تقسیم درآمد بین پلتفرم و سازندگان ، سرمایه های کلانی را در برنامه های توسعه نرم افزاری خود سرمایه گذاری می کنند.
سرویسی مانند Facebook Watch – فضای ویدئویی اشتراکی غول های رسانه های اجتماعی – بستری را فراهم می کند که به سازندگان محتوا امکان می دهد مخاطبان خود را پیدا کنند و یک جامعه ایجاد کنند. اینها دو هدف از بزرگترین اهداف بازاریابی محتوا است.
مزیت این تاکتیک ، جدا از محبوبیت ، دامنه و پتانسیل آن ، توانایی درآمدزایی از خود محتوا است.

mike-rowe-facebook-watch

محتوای اختصاصی فوق العاده
روش قدیمی محتوایی بود که برای هزاران یا میلیون ها نفر ایجاد شده بود. گرچه این بسته به کیفیت و موضوع هنوز هم می تواند کارساز باشد ، اما روش بهتری در افق وجود دارد.
محتوای اختصاصی فوق العاده ایجاد کنید.
همانطور که ما هرچه بیشتر نقاط داده ایجاد می کنیم ، و ابزارهای بیشتری برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آنها توسعه می دهیم ، توانایی تولید و فشار دادن محتوای شخصی بسیار آسان تر می شود.
همانطور که بیشتر و بیشتر نقاط داده ایجاد می کنیم و توسعه ابزارهای بیشتر و بیشتر برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آنها ، توانایی تولید محتوای اختصاصی بسیار آسان تر شده است.
برای مثال ، ابزارهایی مانند YouTube’s Director Mix به برند ها امکان می دهد تبلیغات ویدئویی را برای صدها ، و چه بسا هزاران بخش مختلف مخاطب ، براساس انواع منابع داده و رفتار کاربر ، شخصی سازی کنند.
محتوای پویا می تواند به کاربران کمک کند دقیقاً محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.
موضع محتواها همواره مرتبط با ارتباط گیری با مخاطبین بوده است ، اما انتظار می رود در 12 ماه آینده ارتباط و شخصی سازی در مرکز آن قرار گیرد.

بازاریابی محتوای فوق محلی
برند های بزرگ و زنجیره ای ممکن است محتوا را در مکان A ایجاد کنند و آن را برای استفاده در مکان B بیرون بکشند.
مسئله این است که مکان A و مکان B می تواند در شهرها ، کشورها یا حتی قاره های مختلف باشد.
آیا به جای استفاده مجدد از همان محتوای ایجاد شده در A ، قبل از اشتراک در B به آن طعم محلی داده می شود؟ مصرف کنندگان به دنبال مرتبط بودن و شخصی سازی هستند و جغرافیا قسمت عمده ای از آن است.
محتوای تولید محلی همیشه امکان پذیر نیست و حتی وقتی هم باشد ، همیشه انجام نمی شود.
یک پیچ و تاب محلی به محتوای خود بدهید. هر زمان ممکن است برخی از موارد محلی را در محتوای خود بگنجانید.
در مقابل تمایل به تولید محتوای عمومی مقاومت کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید ، حداقل گاهی. اگر محصولات یا خدمات را در سطح محلی ارائه می دهید ، بازاریابی خود با ترکیبی خوبی از عمومی و محلی در نظر بگیرید.

کانال های تحویل آینده
اینترنت اشیا بدان معنی است که محتوای شما از طریق کانال هایی خارج از سیستم و وب سایت های معمول رسانه های اجتماعی تحویل داده می شود.
کمتر متن دار ، ویدئویی بیشتر و پاسخهای کلامی مختصر. محتوایی را ارائه دهید که با چشم انداز سیستم های تحویل در حال تکامل کار می کند. نشانه گذاری طرح و داده های ساختاری هم به شما کمک می کنند. از آنها استفاده کنید.
مشاغل از محتوای متمرکز در شرکت دور شده و به سمت محتوایی می روند که برای مشتری طراحی شده باشد و گاهی اوقات به سطح فردی مربوط به آنها نیز می رسد.
این حال و آینده بازاریابی محتوا است.

نتیجه
این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست. هوش مصنوعی ، جستجوی صوتی ، واقعیت افزوده و بازاریابی مجدد (re-marketing) به احتمال زیاد در بازاریابی محتوا در سال 2021 و بعد از آن تأثیر خواهد گذاشت.
ورود به روند بازاریابی محتوا بسیار عالیست. این کار را حتما انجام بدهید.

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *