اشتباهات رایج بازاریابی در رسانه های اجتماعی

اشتباهات رایج بازاریابی در رسانه های اجتماعی

خواندن این مطلب حدود 7 دقیقه از شما وقت خواهد گرفت.
Rate this post
اگر شبکه های اجتماعی شما موثر نیستند ، باید فعالیت های اخیر خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. در این مقاله لیستی از اشتباهات رایج بازاریابی B2B در شبکه های اجتماعی که همه بازاریابان مرتکب می شوند را خواهید یافت. بررسی کنید که آیا این اشتباهات را مرتکب شده اید یا خیر و روش رفع آنها را در ادامه بیاموزید.

شما هفته ها ترافیکی از شبکه های اجتماعی به صفحه وب خود ندارید. لایک و نظر در مورد پست های خود را از دست می دهید. شما فکر می کنید فروش شبکه های اجتماعی درمدل B2B اصلاً مناسب برند شما نیست. آرام باشید و این مقاله را بخوانید!

یافتن دلایل: چرا رسانه های اجتماعی شما به خوبی کار نمی کنند؟

سه دلیل اصلی وجود دارد که شما در پلتفرم های شبکه اجتماعی به بالاترین سطح نمی رسید. اجازه دهید آنها را با جزئیات بررسی کنیم!

دلیل 1: بازاریابی ضعیف

طبق آمار Statista ، در حال حاضر 4.2 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در جهان وجود دارد. افراد و شرکت هایی که می خواهند با شما کار کنند از جمله آنها هستند. به همین دلیل ، وقتی می خواهید برند خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید ، مطالعه مقدماتی بازاریابی ضروری است. با این حال ، بسیاری از متخصصان این مرحله را نادیده می گیرند. در نتیجه ، آنها مخاطبان هدف را از دست می دهند.

  • عدم توفیق در یافتن و درک مخاطبان هدف خود

اگر نمی دانید مشتری های شما چه کسانی هستند ، آنها در کجا مستقر شده اند و چه چیزی را دوست دارند ، پست بعدی شما در شبکه های اجتماعی یک عکس در تاریکی است. پست های شما هیچ ارزشی نمی آفرینند تا اینکه کسانی که به محصولات شما علاقه مند هستند آن را پیدا کنند.

شما باید سن ، جنسیت ، مکان ، صنعت و هدف مورد علاقه خود را مشخص کنید. این نکات به شما در بهبود هدف گیری و ارائه کمپین های موثر در شبکه های اجتماعی کمک می کند.

گارتنر در صفحه LinkedIn خود چنین اشتباهی مرتکب شد. این شرکت به تجار پیشنهاد داده است که از نظرات ایموجی استفاده کنند و تقریباً شش برابر نرخ تعامل کمتری دارند! در نتیجه ، این رویکرد مورد اقبال مخاطبان گارتنر قرار نگرفته است.

  • هیچ استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی B2B

آیا استراتژی پشت ایده شما برای حضور در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟ “من می خواهم آنجا باشم” قانع کننده به نظر نمی رسد. قبل از شروع فعالیت در شبکه های اجتماعی ، باید استراتژی بازاریابی مشخصی ایجاد کنید.

برای تعیین اهداف ، به عنوان مثال ، می خواهید فروش را افزایش دهید یا بازدید از وب سایت را افزایش دهید. گام بعدی شما تجزیه و تحلیل مخاطب است که تصویر کلان و نقشه راه عملی را برای شما فراهم می کند. با در دست داشتن این اطلاعات ، می توانید به سمت انتخاب معیارهای عملکرد و ایجاد KPI بروید.

 
  • نداشتن پلن محتوا

توییت کردن یا ارسال پست های غیر متعارف برای فروش در شبکه اجتماعی با مدل B2B مناسب نیست. هر پست در صفحه شما باید دارای یک هدف و CTA مشخص باشد. اگر برنامه محتوایی ندارید ، بداهه پردازی می کنید. این تاکتیک پیروان را گیج می کند.

حتی برنامه محتوای ساده در اکسل جبران کننده تلاش های شما در آینده خواهد بود. از قبل زمان بندی پست ها را امتحان کنید ، قالب های محتوای جدید را آزمایش کنید و عملکرد بهتری را تجربه خواهید کرد. با استفاده از برنامه محتوا ، رویدادهای مهم و لحظات مربوطه را برای جلب توجه کاربران از دست نمی دهید.

دلیل 2: استراتژی محتوای بد

اگر مشکل استراتژی بازاریابی نیست ، احتمالاً کیفیت محتوای شماست. بیشتر الگوریتم های شبکه های اجتماعی تعامل را به عنوان شاخصی برای قرار دادن پست های جدید در Feed در نظر می گیرند. شانس کمی وجود دارد که مورد توجه مخاطبان با تعداد لایک بالا و اشتراک مطلب قرار بگیرند.
چه نوع محتوایی مورد پسند و تاثیر گذار بر کاربران نیست؟

  • محتوای تبلیغاتی بیش از حد

کاربران عاشق تبلیغات شما نخواهند شد ، مثال زیر این واقعیت را ثابت می کند.

بهتر است به جای اینکه یک بیلبورد در مسیر پیاده روی باشید ، پست های تبلیغاتی را با محتوای جذاب ترکیب کنید. به عنوان مثال ، می توانید از هر چهار پست یک پست کسب و کاری همراه با تبلیغ ارسال کنید.

  • تکرار محتوا

استفاده مجدد از محتوا روش خوبی است که مدیران شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنند. با این حال ، هر کانال اجتماعی دارای قالب محتوای خاص ، ویژگی ها ، ابزارهای بازاریابی ، الگوریتم و مخاطبان خاص است. این مانند یک بازی جدید با قوانین خاص خود است.

کپی کردن پست ها در تمام صفحات شرکت بدون هیچ تغییری به موفقیت شما کمک نمی کند. نگاهی به این پست های زیر بیندازید. آنها یکسان هستند. با این حال ، عملکرد اول در LinkedIn عملکرد خوبی داشت در حالی که مورد دوم در توییتر ناکام ماند.

  • محتوای یکنواخت و بی کیفیت

ده ها رسانه اجتماعی در جهان وجود دارد. الگوریتم های آنها از اکانت هایی که محتوای جذاب را در قالب های جدید ارائه می دهند ، قدردانی می کنند. در نتیجه ، این پلتفرم ها به پست های جدید شما را به کاربران پیشنهاد می دهد.

به عنوان مثال ، محتوای ویدئویی 2-3 برابر بیشتر از تصاویر یا متن جذابیت و دیده می شوند. مطالعات موردی بازاریابی ویدیویی LinkedIn این موضوع را تأیید می کند. فرصت را از دست ندهید از بازاریابی محتوای بهرمند شوید.

دلیل 3: فعالیت های ضعیف تبلیغاتی و تعاملی

داشتن محتوای خوب برای مخاطبان هدف ، نیمی از راه است. اکنون باید آن را به موقع به اشتراک بگذارید و پس از انتشار پست ها را مدیریت کنید. اطمینان حاصل کنید که از اشتباهات زیر جلوگیری می کنید.

  • برنامه نا منظم انتشار

بدون ارسال منظم ، به روزرسانی های شما از نظر پیروان شما پنهان می ماند. به عنوان مثال ، اگر آنها هر چهارشنبه و جمعه انتظار اخبار شما را داشته باشند و سپس ناگهان مطالب را در روز پنجشنبه ارسال کنید ، پیروان شما احتمالاً آن را از دست خواهند داد.

اگر پست های خود را بیش از 3 تا 5 بار در روز ارسال کنید ، مخاطبان نادیده می گیرند.

زمان ارسال اشتباه یک جنبه دیگر از این مشکل است. مخاطبان B2B در ساعات کار مطالب شما را می خوانند. تجار نمی خواهند عصر یا آخر هفته وارد فضای کاری شوند.

به همین دلیل است که تعیین تعداد مشخصی از پیام ها در هفته ، زمان انتشار و زیر پا گذاشتن این قوانین فوق العاده مهم است. طراحی و برنامه ریزی محتوایی مجدد کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

  • استراتژی بکارگیری از هشتگ

آیا می دانید توییت های دارای هشتگ می توانند میزان جذابیت برندها را تا 1.5 برابر افزایش دهند؟ در اینستاگرام ، یک هشتگ پرطرفدار می تواند میزان تعامل را 12.6 درصد افزایش دهد.

هشتگ ها سیستم ناوبری برای کاربران هستند. آنها به وسیله ترندها، اینفلوئنسرها، صفحات محبوب تجاری را جستجو می کنند. از هشتگ ها آگاهانه استفاده کنید تا با پست های خود از فضای آشفته شبکه های اجتماعی برجسته شوید. از ارسال هشتگ های عمومی و البته ممنوع خودداری کنید.

  • عدم تعامل با فالورها

ممکن است مضحک به نظر برسد ، اما بسیاری از برندهای B2B از مشارکت و حضور در ارتباطات با شبکه های اجتماعی ترس دارند. آنها با عدم منش کردن پیج شرکت ، سوالات و پستهای احساسی کاربران را نادیده می گیرند.

با این حال ، شما برای ایجاد روابط طولانی مدت با مخاطبان خود اینجا هستید ، نه فقط برای جمع آوری لایک ، فالوور و کلیک لینک.

به جای اینکه قاطعانه مانند یک کسب و کار باشید ، نشان دهید که برای برقراری ارتباط و تبادل نظر پیش قدم هستید. می توانید از فالورهای خود سوالی بپرسید ، شرکای خود یا تأثیرگذارهای صنعت را در پست خود تگ کنید. کاربران حتماً متوجه این موضوع می شوند و به بحث وارد می شوند.

برخی از شرکت ها نظرات YouTube را خاموش می کنند و بنابراین میزان کمی تعامل با آنها ایجاد و روبرو می شوند.

یافتن روش های درمانی: چگونه می توان بازاریابی رسانه های اجتماعی B2B خود را بهبود بخشید؟

مرحله 1. مخاطبان هدف خود را پیدا کنید (TA)

سنگ بنای فعالیت های استاندارد و بهینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی TA تعریف می شود. برای موفقیت ، باید آن را یاد بگیرید وشبکه اجتماعی خود را به مکانی برای مشتریان بالقوه که تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند، تبدیل نماییم.
ابزارهایی وجود دارند که می توانید با بگیری آنها به اطلاعات تجمعی از نحوه رشد شبکه اجتماعی خود استفاده نمایید.

مرحله 2. بهترین پلتفرم های اجتماعی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید

اکنون می توانید رسانه های اجتماعی را فقط به عنوان منبع داده برای شناسایی پلتفرم هایی که می توانید مشتریان خود را پیدا کنید ، انتخاب کنید.

مرحله 3. ایده های محتوا را جمع آوری کنید

از ابزار آنلاین برای یافتن کلمات کلیدی یا برندهای تجاری استفاده نمایید ، سراسر وب و شبکه های اجتماعی محبوب را جستجو کنید.

در نتیجه ، شما دارای اطلاعات ارزشمندی هستید که دائماً به روز می شود. وقتی کمبود ایده های محتوایی داشته باشید می توانید از آنجا شروع کنید.

نام ها را می توان براساس تاریخ ، دسترسی ، منبع و سایر پارامترها مرتب کرد.
با خواندن پست های و ایده های جمع آوری شده ، رویدادها ، نظرسنجی ها و اخبار صنعت را پیدا خواهید کرد. اگر نام رقبا را به عنوان کلمات کلیدی اضافه کنید ، روند کار آنها را نیز درک خواهید کرد.

مرحله 4. فعالیت های شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید

پیگیری فعالیت های رسانه های اجتماعی در زمان واقعی به شما امکان تجزیه و تحلیل نتایج و ایجاد تغییرات استراتژیک در آینده را می دهد.

صحبت پایانی

بشر جایزالخطاست ، همه ما اشتباهاتی را مرتکب می شویم. در بازاریابی شبکه های اجتماعی B2B ، باید ذهن باز داشته باشید و با شکست خود به عنوان یک آزمایش رفتار کنید. این به شما ایده می دهد تا روش خود را بهبود ببخشید. اگر آزمایشگاه بازاریابی شما به تجهیزات تحلیل اجتماعی مجهز باشد ، بیشتر اوقات به هدف خواهید رسید.

امتیاز مطلب

5/5

اشتراک گذاری

برچسب ها:

پست های مرتبط :

4 کلید برای افزایش چشمگیر اعتبار برند در وب سایت شما
دیجیتال مارکتینگ

4 کلید برای افزایش چشمگیر اعتبار برند در وب سایت شما

اعتبار باعث ایجاد اعتماد شده واعتماد باعث حرکت و تصمیم گیری می شود.
بسیاری از شرکت‌ و سازمان ها با رشد بالا اغلب به طور منحصربه‌فرد بر روی محصول و فناوری خود متمرکز می شوند اما آنها اعتبار برند را با عنوان فکری در آینده برای آن خواهیم نمود ، ترک می‌کنند.

تجهیزات شبکه
انفورماتیک

تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه برای ترکیب ، جداسازی، تغییر، افزایش یا هدایت بسته های اطلاعات در طول یک رایانه یا شبکه مخابراتی استفاده می شود. این تجهیزات شامل ایستگاه های کاری (رایانه ها ، سرور ها ، پرینترها و…) هاب ، سوئیچ ، روتر ، بریج ها، گتوی ها، ملتی پلکسر ، فرستنده ، گیرنده و فایروال است. تجهیزات شبکه علاوه بر نوع دستگاه ، توسط پروتکل (به عنوان مثال ، اترنت) و نوع پورت یا رابط (به عنوان مثال ، T1) تعریف می شود. این مفاهیم در زیر توضیح داده شده است.

انفورماتیک

اصول شبکه بی سیم را بیاموزید

این مقاله اصول نحوه عملکرد فناوری بی سیم و نحوه استفاده از آن برای ایجاد شبکه وایرلیس را پوشش می دهد. فناوری بی سیم در بسیاری از انواع ارتباطات استفاده می شود. ما از آن برای شبکه استفاده می کنیم زیرا ارزان تر و انعطاف پذیرتر از شبکه های کابل است. در حالی که شبکه های وایرلس یا بی سیم می توانند به اندازه شبکه های سیمی سریع و قدرتمند باشند ، اما اشکالاتی نیز دارند.

اصول شبکه کامپیوتری
انفورماتیک

اصول شبکه کامپیوتری را بیاموزید

این مقاله اصول نحوه عملکرد شبکه و نحوه استفاده از دستگاه های مختلف برای ایجاد شبکه را پوشش می دهد. شبکه های کامپیوتری سالهاست که وجود دارد و با گذشت زمان ، فناوری ها سریعتر و ارزان تر شده اند. شبکه ها از دستگاه و ایستگاه های کاری مختلفی مانند رایانه ، سوئیچ ، روتر و… تشکیل شده اند که توسط کابل یا سیگنال های بی سیم به یکدیگر متصل شده اند. درک اصول نحوه ترکیب شبکه ها یک گام مهم در ایجاد یک شبکه بی سیم در یک اجتماع یا محله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید